Reklama na Instagrame postredníctvom Influencerov je v dnešnej dobe veľmi populárnou záležitosťou na zviditelnenie svojej značky. Nie je to žiadna novinka a firmy ich využívajú dlhú dobu.
Influencer je v prvom rade človek ktorý má okolo seba vybudovanú veľkú komunitu ľudí na sociálnych sieťach. Influencer zdieľa zážitky zo svojho súkromného života prostredníctvom pridaných fotiek a príspevkov a dovolujú ľudom nahliadať do ich súkromia. Existujú aj influenceri ktorí sa špecializujú len na jednu tému ako napr. zdravý životný štýl, šport, móda, cestovanie a podobne.. Influenceri majú jednú veľkú výhodu a to je tá že im ľudia veria.
Najúspešnejší influenceri sa postupne dostávajú do povedomia širšej verejnosti a nie je tak ťažké si niektorého z nich vytipovať a pokúsiť sa s ním nadviazať kontakt a dohodnúť reklamnú propagáciu. Ťažšie je to v prípade mikroinfluencerov. Nie každý z nich sa pohybuje na Instagrame alebo na Youtube. Pokiaľ ale svoj profil napríklad na Instagrame už založený máte, tak ako prvé zamierte medzi svojich sledujúcich a ľudí, ktorých už sledujete. Môže sa stať, že narazíte na niekoho z vášho okolia, kto disponuje vybudovanou komunitou okolo seba.