V súčasnej dobe, všetkým používateľom Instagramu “padajú” dosahy, lajky aj komentáre. Čím je to spôsobené? Instagram zmenil svôj algoritmus a z tohto dôsledku vaše príspevky vidí len 10% vašich sledovateľov.

Engagement na Instagrame

Do veľkej miery za to môže tzv. Engagement. Čo to vlastne je?

V minulosti sa nám príspevky na nástenke zobrazovali chronologicky. To znamená, že posledný pridaný príspevok sa nám objavil ako prvý a takto to pokračovalo. V momentálnej dobe sa príspevky zobrazujú v závislosti od mnohých iných faktorov a postupnosti podľa toho, aké majú dosahy. Tým pádom, príspevok s veľkým počtom lajkov, komentárov a dosahom bude ten, ktorý sa vám zobrazí o niečo skôr.

Príspevky na Instagrame

Ďalším faktorom ovplyvňujúci poradie príspevkov je Interest (záujem). Instagram je schopný zistiť, čo vás vlastne zaujíma na základe príspevkov z minulosti. Neustále vyvíjajúce sa nástroje dokážu rozpoznať vizuálny obsah príspevku na základe jeho obrazu.

Kedy pridávať príspevky na Instagram?

Timeliness (načasovanie) je jedným z ďalších faktorov. Instagram po nedávnom update napravil chybu v zobrazovaní podľa časového hľadiska. Veľa užívateľov sa totiž sťažovalo, že sa im na nástenke zobrazujú staré príspevky.

Interakcie

Posledným z hlavných faktorov je Relationship (vzťah). Tento činiteľ je založený na tom, aké množstvo interakcií ste s daným používateľom vytvorili. Pod názvom interakcie chápeme komentáre, liky, spoločné správy a označovanie na vzájomných príspevkoch.

Ďalšími faktormi sú napríklad:

Frekvencia – Ako často otvárate Instagram, nakoľko sa vám snaží ukázať tie najlepšie a najvhodnejšie príspevky.

Sledovanie – Čím väčšie množstvo osôb sledujete, tým menej uvidíte príspevkov od konkrétnych užívateľov.

Používanie – Dĺžka času stráveného používaním tejto aplikácie ovplyvňuje to, či vám tie najlepšie príspevky zobrazí hneď, alebo vám zobrazí väčšie množstvo aj ďalších príspevkov.