Instagram predstavil novinku Stories Highlights a Stories Archives

Instagram opäť prichádza s niekoľkými novinkami

Firmám aj užívateľom pred Vianocami nadelil možnosť umiestniť tie najlepšie Stories na svoju profilovú stránku a vytvoriť z nich zaujímavé album, ktorý nezmizne.

Príbehy bude navyše ukladať automaticky.

Príspevky, ktoré vytvárate v podobe obľúbených Instagram Stories, teraz na rozdiel od doterajšej praxe po 24 hodinách nezmizne. Naopak si ich budete môcť ukladať na profilové stránky Instagramu, kde zostanú natrvalo. Novinka sa nazýva Stories Highlights a predstavuje album týchto starých príspevkov, ktoré Instagram automaticky uloží do vášho súkromného archívu, ktorý bude novo súčasťou všetkých profilov.

Čo je Instagram Stories Archive

Archív má typickú ikonku, ktorú nájdete na svojom profile. Tam sa vám uloží všetky Stories, ktoré zverejníte. Ak nechcete, aby sa vám Stories automaticky ukladali, možno túto funkcionalitu zrušiť a vyberať medzi príspevkami manuálne.

V archíve sa príbehy radí od najnovších. Pri každom tiež nájdete dátum zverejnenia pre lepšiu orientáciu. V archíve môžete jednotlivé Stories sledovať, pridávať ich do bežných Stories alebo Highlights a zdieľať ich ako príspevok.

Ako vytvoriť Instagram Stories Highlights?

Stories Highlights sa objaví vo vodorovnom carousel riadku navrchu profilovej stránky, priamo nad galériou fotiek a videí, ktoré zverejňujete do hlavného feedu Instagramu. V tomto riadku kliknite na ikonku “New” naľavo. Odtiaľ si môžete vybrať ktorýkoľvek príbeh zo svojho archívu a vytvoriť album. Album je možné tiež pomenovať a vybrať náhľadový obrázok.

Akonáhle skončíte, highlight sa objaví v koliesku na profile a zostane tam do tej doby, než sa rozhodnete ho zmazať. Počet Stories Instagram Highlights je neobmedzený. Highlights môžete tiež ľahko upravovať.

A čo Stories Highlights prinesú firmám?

Je to nová výzva pre tvorbu kreatívnejších a kvalitnejších príbehov, ktorá môže priviesť nových followerov a zaujať lepšie ako bežné príspevky. Podľa Instagramu sa totiž až 200 miliónov ľudí pozrie aspoň na jednu business stránku denne, pritom dve tretiny týchto užívateľov danú značku nesleduje.

V rámci Stories Highlights však Instagram zatiaľ neplánuje zobrazovať reklamy a ani firmy nebudú môcť do týchto príspevkov ukladať inzerciu.

Obe novinky sú už dostupné v aplikácii Instagramu verzie 25 na platforme iOS aj Android.

zdroj článku