Instagram pre Vašu firmu, základy ktoré musíte vedieť o firemnom Instagrame

Instagram pre firmu

Instagram je mobilná aplikácia a zároveň sociálna sieť na zdieľanie fotografií . Bola vytvorená v roku 2010 a v roku 2012 ho spoločnosť Facebook zakúpila za 1 miliardu dolárov. Podľa Instagramu ho denne používa viac ako 500 miliónov ľudí a má viac ako 800 miliónov aktívnych používateľov mesačne.

Instagram je zameraný na fotografie a video. Používatelia môžu upravovať a uverejňovať obrázky a krátke videá, nahrávať Instagram príbehy a používať videá. Toto by ste mali vedieť skôr než začnete používať Instagram pre svoju firmu,

Instagram základy

Hoci ho možno zobraziť aj v prehliadači, aplikácia Instagram je predovšetkým mobilná aplikácia, takže ju musíte stiahnuť predtým, než si zaregistrujete účet.

Ak sa chcete zaregistrovať na Instagrame môžete svoj účet prepojiť s Facebookom alebo zadať svoj e-mail.

Keď budete chcieť zmeniť svoj Instagramový profil na firemný účet, aby ste získali prístup k analýze a štatistikám. Budete musieť prepojiť váš účet so stránkou na Facebooku, a to podľa pokynov v aplikácii.

Po vytvorení účtu na Instagrame môžete prejsť na kartu Profilu a klepnúť na tlačidlo Upraviť profil, aby ste zmenili svoje meno, používateľské meno a obrázok profilu alebo pridali webové stránky a krátke BIO(informácie o Vás). Ak chcete zmeniť nastavenia aplikácie, klepnite na tlačidlo ozubeného kolieska v pravom hornom rohu.

Keď otvoríte aplikáciu, prejdete na domovskú stránku. Tu uvidíte nekonečný prúd príspevkov od používateľov ktorých sledujete.

Terminológia Instagramu

Tlačidlo domovskej stránky: Toto vás zavedie na vašu domovskú stránku

Tlačidlo Vyhľadávanie: Táto karta vám pomôže nájsť zaujímavý obsah a používateľov. Pomocou vyhľadávacieho tlačítka môžete vyhľadať určitý obsah, používateľov alebo hashtagy.

Tlačidlo Pridať: Týmto tlačidlom môžete pridať novú fotografiu z galérie, urobiť fotografiu alebo nahrať krátke video.

Tlačidlo Srdca:Tu si môžete pozrieť nedávne upozornenia ktoré ukazujú kto vás začal sledovať, lajkol Vaše fotografie alebo napísal komentár.

Profil: Na karte Profil môžete vidieť všetky Vaše príspevky, upraviť svoj profil a aktualizovať svoje nastavenia.

Geografické označovanie: Instagram Vám umožňuje pridať Vaše umiestnenie k fotografiám, keď ich uverejnujete. Pridanie vašej polohy k fotografiám zobrazuje umiestnenie nad vašou fotografiou v každom príspevku.

Pridávanie fotografií na Instagram

Ak chcete uverejniť novú fotografiu, klepnite na tlačidlo pridať(+) v spodnej časti obrazovky. Tým sa otvorí fotoaparát Vášho telefónu a môžete buď odfotiť novú fotografiu, nahrávať krátke video alebo si vybrať z kamery.

Po kliknutí na tlačidlo Ďalej sa dostanete na obrazovku s viacerými možnosťami vrátane filtrov Instagramu a tlačidla Upraviť, ktorá vám umožní upraviť fotografiu zmenou jasu, kontrastu, štruktúry, tepla, sýtosti, farby, vyblednutia, zvýraznenia a tieňov.

Po úprave fotografie podľa svojich predstáv kliknite na tlačidlo Ďalej. Potom môžete napísať popis, ktorý popíše obrázok, pridáte miesto pre geografické označenie.

Máte tiež možnosť vypnúť komentáre, ktoré sa nachádzajú v dolnej časti stránky Rozšírené nastavenia.

Pred uverejnením fotiek by majitelia podnikov mali zvážiť pridanie hashtagov do ich obrázka pre optimálne zacielenie.

Ak chcete niečo zmeniť po pridaní príspevku, klepnite na tlačidlo elipsy (…) na danom príspevku a vyberte položku Upraviť.

Teraz, keď viete, ako vytvoriť profil a uverejňovať fotky, máme pre Vás daľší článok ako môžete použiť Instagram na propagáciu svojej firmy TU