Ako začať s reklamou na Instagrame

 

 

Máte výborný obsah, skvelé fotky, zaujímavé video, no stále máte pocit, že z Instagramu by ste mohli vyťažiť viac ako zopár lajkov? Myslíte správne. Instagram je skvelým prostriedkom na to, aby ste nezískavali iba srdiečka, ale aj reálnych klientov. Ako na to?

Ako si pomôcť?

Zaplatiť si reklamu dnes nie je žiadna novinka. Robí to mnoho firiem a trh ponúka aj mnoho možností od inzercie v novinách, cez billboardy, rádiové spoty a pod. Jednou z možností je reklama na Instagrame. Vďaka nej docielite, že váš skvelý obsah, výborné fotky a videá uvidí oveľa viac ľudí, aj keď nie sú vašimi followermi. A to je už len malý krôčik od toho, aby navštívili aj váš web a stali sa vašimi klientmi. Znie to jednoducho, poďme sa teda pozrieť, ako to vyzerá v realite.

Začiatky nemusia byť ťažké

reklama na instagrame
Ak ste používateľom Facebooku a máte za sebou i nejaké skúsenosti s reklamou na Facebooku, vytvoriť si účinnú reklamu na Instagrame bude pre vás malina. Keďže Facebook a Instagram majú rovnakého majiteľa, samotnú instagramovú reklamu nastavíte priamo vo Facebooku. Potrebujete mať len prepojené účty.

Ako prepojiť Instagram s Facebookom

Predpokladáme, že máte v mobile stiahnutú aplikáciu a ste registrovaným používateľom Instagramu. V prvom rade potrebujete byť správcom Facebookovej stránky. Ideálne firemnej, ktorú budete prepájať s Instagramom. Hlavnou chybou, ktorej sa mnohé firmy dopúšťajú je, že na spravovanie svojej firmy využívajú osobný instagramový účet. Preto v prvom kroku odporúčame zmeniť osobný účet na firemný, vďaka čomu budete mať k dispozícii oveľa viac možností a nástrojov:
– môžete sledovať štatistiky príspevkov a stories na vašom konte
– do profilu svojej firmy môžete pridať kontaktné tlačidlá (zavolať, e-mail, trasy)
– môžete si zvoliť kategóriu vášho podnikania
– nad 10.000 followerov môžete pridávať aktívne odkazy priamo do stories

facebook a instagram prepojenie

Ak ste aktívnym používateľom Instagramu a bojíte sa, že prechodom na firemný Instagram prídete o súkromný účet, máme pre vás dobré správy – môžete mať oba a podľa potreby medzi nimi prepínať. Zmenu zo súkromného na firemný účet urobíte jednoducho tak, že vo svojom profile kliknete na tri bodky, rozbalia sa vám nastavenia, tam kliknete na “Prepnúť na firemný profil” a prepojíte ho s Facebookovou stránkou. Vo Facebooku jednoducho autorizujete Instagramový účet a hotovo. Instagram si s vašim súhlasom stiahne všetky dostupné údaje a doplní ich do vášho profilu. Aktuálne môžete prepojiť s 1 Instagramovým profilom 1 Facebookovskú stránku.

Možnosti reklamy na Instagrame

Teraz je to už veľmi jednoduché
Máte dve možnosti:
Ak chcete, aby reklama bežala na oboch sociálnych sieťach, stačí postupovať presne tak, ako keď vytvárate reklamu na vašej Facebookovej stránke. Na Facebooku teda zvolíte príspevok, ktorý chcete propagovať, zvolíte cieľovú skupinu, budget, dĺžku trvania reklamy a označíte tlačidlo Spustiť reklamu na Instagrame. Po schválení sa reklama spustí nielen na Facebooku, ale aj na vašom Instagramovom firemnom profile. V podstate nepotrebujete žiadne iné programy, ak však chcete sledovať štatistiky, predsalen vám jeden odporúčame – Business Manager. Jeho založenie je jednoduché a Facebook vám s ním jednoducho pomôže. Potom už len pridáte Instagramový účet a keď sa vám v Power Editore zobrazí možnosť propagácie na Instagrame, potvrdíte ju. O chvíľu sa vám zobrazí náhľad, ako bude reklama vyzerať, môžete si vybrať buď propagáciu obrázku, série obrázkov (carousel), videa alebo slideshow. Výber je na vás a záleží od vášho biznisu.

ako na reklamu na instagrame

Reklama na Instagrame

Ak chcete reklamu spustiť iba na Instagrame, choďte do svojho profilu v aplikácii, zvoľte si príspevok, ktorý chcete promovať a stlačte tlačidlo Propagovať. Objavia sa vám 3 rôzne ciele: Viac návštev profilu, vyššia návštevnosť webu alebo viac propagačných zobrazení. Ak si zvolíte Viac návštev profilu, pomocou tejto propagácie očakávajte vyššiu návštevnosť vášho profilu. Pri tomto type reklamy je preto vhodné vybrať čo najzaujímavejší príspevok a tiež pridať do svojho Instagramového profilu čo najviac relevantných a zaujímavých informácií. Ak bude obrázok dostatočne zaujímavý, je predpoklad, že ľudia navštívia aj váš web a stanú sa vašimi zákazníkmi. Ak si zvolíte možnosť Návštevnosť stránky, Instagram vyberie a pošle na váš web ľudí, ktorí sledujú podobné profily a vaša firma by ich mohla zaujímať. Dosah tejto propagácie nie je až taký veľký ako u prvej skupiny, máte ale všetky predpoklady na to, aby ste získali nových zákazníkov. Pri Propagačných zobrazeniach môžete svoj príspevok zviditeľniť širšiemu publiku.

O tom, že reklama na Instagrame funguje výborne, sa už presvedčilo mnoho firiem. Podľa štatistík má sponzorovaný príspevok na Instagrame až 60x vyššiu interakciu ako sponzorovaný príspevok na Facebooku. Využiť teda toto médium v prospech vašej firmy a vás teda určite stojí za to. Nezabúdajte však, že alfou a omegou internetového marketingu je v prvom rade kvalitný obsah.